سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 روابط عمومی

روابط عمومی        
امروزه مدیران موفق در صنعت وبازرگانی برای روابط عمومی سازمان خود اهمیت ویژه ای قائل می شوند، چرا آنان در جستجوی برتری، خلاقیت وابتکار عمل بوده و کارشناسان مبتکر و ورزیده روابط عمومی را در جهت آگاهی از کنش ها و واکنش های جامعه هدف بکار می گیرند تا از این طریق انتقادات را بشنوند وبه اصلاح رفتاروتولید خود بپردازند، مزیت ها وبرتر های تولید ویا محصول خود را به گوش جهانیان رسانده و به آنها بقبولانند که به افکار، عقاید، سلیقه ها واحساساتشان احترام می گذارند، همانا که امروزه رهبران هوشیارسازمان ها، این امر را بدیهی می دانند که پایبندی به اصول روابط عمومی، تنها راه ممکن برای موفقیت آنها می باشد و هر چیزی غیر از آن کهنه، قدیمی و از میان رفتنی است، یک مدیر به ویژه در سطح عالی سازمان نیاز به شناخت مخاطبان سازمان ورقبا از یک طرف ومجموعه امکانات انسانی ومادی خود از طرف دیگردارد، چراکه توجه به روابط انسانی ومهارت های او و علاقه مندی به حقوق انسانی راهی ممکن برای گشودن دریچه های بیکران استعدادهای نهفته آنها در بروزخلاقیت ونو آوری می شود وصاحبان چنین اندیشه ای روابط عمومی را به عنوان واحدی ضروری وتاثیر گذار در سازمان خود می شناسند وبالندگی وشکوفلیی روابط عمومی را موجب اعتلای مدیریت وسازمان خود می دانند.
رهبران هوشیار سازمان باید افکار عمومی و قدرت آن را نیک در یابند و نسبت به آن حساس بوده و به آن احترام بگذارند، اذهان وافکار عمومی نیز به جزء اطلاعاتی که موافقان ومخالفان یک سازمان به جامعه انتقال می دهد، شکل نمی گیرد. بنابر این حضور فعال ومؤثر در عرصه اطلاع رسانی، خبر، تجزیه وتحلیل، تفسیر وارایه رهنمود ها روشنگرچیزی است که لازمه ایجاد وجه مثبت از سازمان در جامعه است که این مهم یکی از اهداف اساسی روابط عمومی هر سازمانی به حساب می آید.
از همین رو باید اذعان داشت که روابط عمومی یک سازمان به عنوان نماینده افکار عمومی فعالیت می نماید، از این روابط عمومی در غالب مشاور و سیاستگذاری امین برای سازمان سخن می گوید ودر فراسوی اهداف کوتاه مدت سازمان، صلاح ومصلحت عمومی وسعادت همیشگی سازمان را خواستار است.
((سازمانی که به روابط عمومی بهاء نمی دهد مشابه کور عصا بدستی است که نه می شنود ونه چاه پیش رویش را می بیند))
اهداف و برنامه های روابط عمومی شرکت ملی صادرات گاز ایران
بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته در سال 2015، ایران با برخورداری از 34 تریلیون مترمکعب ذخایرگازی اثبات شده، با بیش از 20 میدان گازی مستقل در خشکی و میدان‌های دریایی پارس‌جنوبی، پارس‌شمالی، گلشن ، فردوس، فرزاد A ، فرزاد B ، سلمان، لاوان, کیش و.. در صدر کشورهای دارنده گاز طبیعی جهان قرار گرفته و مأموریت استحصال روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز طبیعی تا سه سال آینده برای صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران ترسیم شده است  ،از این رو نقش شرکت ملی صادرات گاز ایران در تعاملات جهانی تجارت گاز و موازنه انرژی در جهان  از جنبه های مختلف اقتصادی، سیاسی، وبین المللی بسیار تاثیر گذار وحائز اهمیت است.
از این رو بخش بزرگی از جامعه هدف این شرکت کشور ها و شرکت های بین المللی نفت وگاز جهان می باشند ، به عبارتی شرکت ملی صادرات گاز ایران به عنوان نماینده وزارت نفت برای مذاکرات گاز در مجامع بین المللی  شناخته می شود.
در همین خصوص یکی از عمده ترین اهداف ما کسب تراز تجاری بالا در بازارهای جهانی گاز بوسیله معرفی توانمندیها و پتانسیلهای سرمایه گذاری و مشارکت کشور های نیازمند به انرژی در پروژه های گازی و در نهایت دستیابی به تراز صادرات گاز مطلوب با توجه به جایگاه ویژه ذخایر هیدروکربوری ایران در جهان است .
روابط عمومی شرکت ملی صادرات گاز ایران برای تحقق و دستیابی به این اهداف تلاش دارد با حضور مؤثر و پر رنگ در نمایشگاه ها و سمینارهای بین المللی ، و همچنین ایجاد زمینه های مساعد ارتباطات الکترونیکی از طریق وب سایت دو زبانه انگلیسی و فارسی ، تقویت رسانه های چاپی و انتشاراتی همچون کاتالوگ و بروشور های دو زبانه و ارائه اطلاعات جامع از پتانسیلهای صادرات گاز ایران در جهت تأثیرگذاری هر چه بهتر در  جامعه هدف و در نهایت دستیابی به چشم انداز بلند مدت صادرات گاز ایران مؤثر واقع شود.
از این رو با توجه به اهمیت و نقش تأثیر گذار NIGEC در تبادلات جهانی انرژی تلاش می کنیم با به کارگیری و استفاده از مشاوران اگاه و متخصص ، تشکیل کار گروه های تخصصی در زمینه های مختلف بازار تجارت جهانی گاز و با برنامه ریزی جامع و دقیق زمینه ساز برقراری تعاملات موثر و نوین با رسانه های ارتباط جمعی داخل و خارج کشور را رقم زده و در معرفی هر چه بهتر و رساتر توانمندی های صادرات گاز ایران  در مجامع بین المللی مؤثر واقع شویم.
روابط عمومی شرکت ملی صادرات گاز ایران در جهت تسهیل دستیابی به اهداف NIGEC برنامه های پژوهشی و آینده نگرانه را در چشم انداز خود ترسیم نموده است، این پژوهشها به صورت مطالعات میدانی، مطالعات موردی و افکار سنجی در طیف های مختلف تعامل با شرکاء و سهام داران ، مشتریان و ذینفعان NIGEC طراحی و تدوین  گردیده  که نتایج حاصل از این تحقیقات می تواند با تاثیر گذاری علمی و مثبت باعث شناخت نقاط قوت و ضعف سیاستها و تصمیم گیریهای کلان باشد و همچون رهبری دانا موجبات چالاکی و انعطاف پذیری و در نهایت تقویت تعاملات بین المللی کشور را در زمینه تجارت گاز رقم بزند. 
حوزه های روابط عمومی شرکت ملی صادرات گاز ایران
  روابط عمومی الکترونیکEPR
  پژوهش و افکارسنجی
  ارتباطات اجتماعی
  برنامه ریزی و آموزش
  همایشها و نمایشگاهها
  اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای
  انتشارات و تبلیغات
  امور فرهنگی و مناسبتها 
  اقامه نماز
  صیانت از حقوق مردم تکریم ارباب رجوع

 
امتیاز دهی
 
 








خانه | بازگشت |
Guest (niocguest)


مجری سایت : شرکت سیگما